Weeknieuws

Maandag 21 oktober 2024

Beste ouders en verzorgers,

Afgelopen week hebben we weer hard gewerkt aan onze doelen. Voor de komende week staan er nieuwe onderwerpen op het programma:

Rekenen
Deze week gaan we aan de slag met het gebruik van een kalender en leren we de tijdsduur te berekenen in dagen, uren, minuten en seconden. Daarnaast gaan we ook afstanden en tijd in snelheid berekenen.

Spelling
Bij spelling richten we ons op werkwoorden in de verleden tijd en de voltooide tijd. We oefenen met stam + t en herhalen de persoonsvorm en het onderwerp.

Taal
Voor taal blijven we bij het thema Familie, waarin we het zullen hebben over familietradities en de herkomst van Nederlandse namen.

Naschoolse activiteiten
De inschrijfformulieren voor de naschoolse activiteiten hangen op de deur van de klas. U kunt uw kind inschrijven voor maximaal twee dagen. Vergeet niet om op tijd in te schrijven, want vol = vol.

Inloggegevens en huiswerk
Sommige kinderen hebben vandaag op papier hun wachtwoord meegekregen om online te kunnen inloggen. Mochten er toch nog kinderen zijn die het wachtwoord niet hebben ontvangen (wat ik niet verwacht), dan hoor ik dat graag.
Voor het huiswerk wil ik deze week meegeven dat de kinderen 60 minuten gaan oefenen met rekenen via Malmberg (de koppeling is te vinden op Moo). Deze 60 minuten kunnen verspreid worden over de hele week.

Schoolschrijver

Vanmorgen hebben wij bezoek gehad van de schoolschrijver. Het was een leuke gastles en de leerlingen hebben verschillende vragen gesteld aan de schrijver.

Groetjes ,

Juf Monique en meester Soufiane